közlemény

Hirdetmény a vendéglátó üzletek NTAK regisztrációjáról

Tájékoztatjuk Önöket, hogy  - a 2021. augusztus 19. napján hatályba lépett vonatkozó jogszabály értelmében - minden hazai vendéglátó üzlet üzemeltetőköteles 2021. november 1. napjávala Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (a továbbiakban: NTAK) üzemeltetője által e célra működtetett elektronikus felületen a regisztrációt elvégezni, továbbá az adatszolgáltatásra kötelezett vendéglátó üzletek kötelesek ott - a vendéglátó szoftver alkalmazásával – 2022. június 1. napjától napi szinten adatot szolgáltatni.
 
Részletek:
 
A turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló törvény végrehajtásáról szóló 235/2019.(X.15.) Korm. rendeletet (a továbbiakban: Vhr.). A Vhr.2. § (15) bekezdése értelmében adatszolgáltatásra kötelezett az a vendéglátó üzlet, amely nyugtaadási kötelezettségének pénztárgéppel köteles eleget tenni a 48/2013. (XI. 15.) NGM rendelet, azaz a pénztárgépek műszaki követelményeiről, a nyugtakibocsátásra szolgáló pénztárgépek forgalmazásáról, használatáról és szervizeléséről, valamint a pénztárgéppel rögzített adatok adóhatóság felé történő szolgáltatásáról szóló rendelet alapján.
 
A Kr. 2. § (17) bekezdése meghatározza a vendéglátó szoftver fogalmát: az adatszolgáltatásra kötelezett vendéglátó üzlet üzemeltető által kötelezően használt olyan informatikai program, amely azNTAK számára adatok továbbítására alkalmas.
 
Azt is előírja a jogszabály, hogy a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ üzemeltetője – a Nemzeti Adó- és Vámhivatallal kötött együttműködési megállapodás alapján – az e rendelet hatálya alá tartozó vendéglátó üzlet üzemeltetők által átadott adatokat az NTAK útján továbbítja a Nemzeti Adó- és Vámhivatal részére.  
 
A Kormány az NTAK üzemeltetőjeként a Magyar Turisztikai Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaságot (a továbbiakban: MTÜ) jelöli ki.
 
A fent rögzítettek értelmében minden hazai vendéglátó üzletet regisztrálni kell az NTAK-ba, adatszolgáltatásra azonban nem minden regisztrált vendéglátó üzlet köteles, mivel a Vhr. az online pénztárgépek használatához köti az adatszolgáltatási kötelezettséget.
A KÖVETKEZŐ VENDÉGLÁTÓHELY TÍPUSOK ESETÉBEN KÖTELEZŐ A REGISZTRÁCIÓ ÉS A NAPI SZINTŰ ADATSZOLGÁLTATÁS ISAZ NTAK FELÉ:
  • étterem, TEÁOR'08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás.
  • büfé, TEÁOR'08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás.
  • cukrászda, TEÁOR'08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás.
  • kávézó, alkoholmentes italokra specializálódott vendéglátóhely,TEÁOR’08: 5630 - Italszolgáltatás
  • italüzlet, bár,TEÁOR’08: 5630 - Italszolgáltatás
  • zenés-táncos szórakozóhely,TEÁOR’08: 5630 - Italszolgáltatás
  • gyorsétterem, TEÁOR'08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás.
  • alkalmi vendéglátóhely, TEÁOR'08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás.
 
AZ ALÁBBI HÁROM VENDÉGLÁTÓHELY TÍPUSNAK KIZÁRÓLAG A REGISZTRÁCIÓS KÖTELEZETTSÉGET KELL TELJESÍTENIE, DE ADATOT NEM KELL SZOLGÁLTATNIA AZ NTAK FELÉ:
  • munkahelyi/közétkeztetést végző vendéglátóhely, TEÁOR'08: 5629 – Egyéb vendéglátás;
  • rendezvényi étkeztetés, TEÁOR'08: 5621 – Rendezvényi étkeztetés;
  • mozgó vendéglátóhely, TEÁOR'08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás.
 
(A vendéglátóhely típusokat a kereskedelmi tevékenységek végzéséről szóló 210/2009. (IX.29.) Kr. (a továbbiakban: Kr.) 4. melléklete rögzíti.)
 
Felhívjuk figyelmüket, hogy aKr. 27. § (6)-(7) bekezdései értelmében a jegyző a vendéglátó üzlet NTAK-ba történő adatszolgáltatási tevékenységét évente legalább egy alkalommal hatósági ellenőrzés keretében ellenőrzi. A jegyző köteles értesíteni az NTAK-ot azon vendéglátó üzletekről, amelyeknek alkalmaznia kell vendéglátó szoftvert, de azzal nem rendelkeznek, vagy az NTAK-ba nem regisztráltak, vagy a kötelező adatszolgáltatási kötelezettségüket nem vagy nem megfelelően teljesítetik.
 
A turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló CLVI. törvény (a továbbiakban: Turizmus Tv.) 9/C. § (1) bekezdése kimondja, hogy a vendéglátó üzlet üzemeltetője a tevékenysége megkezdésétől számított 5 napon belül köteles regisztrálni az NTAK-ba.  
 
Már működő vendéglátóhelyek üzemeltetője–a Turizmus tv. 12/A. §(1) bekezdése értelmében - az NTAK-ba történő regisztrációt 2021. november 1. napjával köteles megkezdeni, az adatok szolgáltatására és továbbítására pedig 2022. július 1. napjától köteles.
 
Az MTÜ a vendéglátó üzlet üzemeltetője részére a vendéglátó szoftvert térítésmentesen biztosítja.
 
Az NTAK tájékoztatása alapján a regisztrációs felület megnyitása a későbbiekben várható, bővebb információk hamarosan az NTAK információs oldalán lesznek olvashatóak: https://info.ntak.hu/.
 
Kérdések esetén keressék az MTÜ Ügyfélszolgálatát a hét minden napján, 0-24 órában hívható 06-1/550-1855 telefonszámon, illetve a turisztika@1818.hu e-mail címen. 
 
Kérjük fenti tájékoztatásunk szíves tudomásulvételét, a hivatkozott jogszabályban foglaltak tanulmányozását (a Vhr. 2.-3., 6/A-6/B, 8/A-8/B, 10-13.§-ai; továbbá a 2. melléklete, valamint a Turizmus tv. 2., 9/A-G., 12/A. §-ai)és az ott előírtak teljesítését.  
Share/Save

Közlemény

A Jász-Nagykun-Szolnok megyei Kormányhivatal közleménye a MOL Nyrt Fegyvernek-5 és Nagykörű-1 jelű kutak termelésbe állításának előzetes vizsgálatáról letölthető erre a linkre kattintva.

Share/Save

Közlemény

A megyei Kormányhivatal közleménye a 0144/7 HRSZ-ú telephelyen nem veszélyes hulladék hasznosítási tevékenység előzetes vizsgálatáról erre a linkre kattintva tölthető le pdf formátumban.

Share/Save

Közlemény

A környezeti hatásvizsgálati és az egységes környezethasználati engedélyezési eljárásról szóló 314/2005. (XI I. 25.) Korm. renelelet (a továbbiakban: 314/2005. Korm. rendelet ) 8.§ (1) és (1a) bekezdései alapján, valamint a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény (a továbbiakban: Ket.)  29. § (6) és (7) bekezdése alapján az Országos Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főfelügyelőség a következő közleményt teszi közzé:
Az M4-es gyorsforgalmi út Törökszentmiklós-kelet - Püspökladány közötti szakasz környezeti hatásvizsgálati eljárásának mellékletét képező tervdokumentáció Fegyvernek Város Polgármesteri Hivatal 7. sz. irodájában megtekinthető, ügyfélfogadási időben.
Az Országos Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főfelügyelőség az ügyben közmeghallgatást tart. Helyszíne: 
Törökszentmiklósi Polgármesteri Hivatal 226-os díszterme (5200 Törökszentmiklós Kossuth L. út 135.) Időpontja: 2015.04.15 11 óra.
 
Share/Save

Változik a szociális ellátás rendszere

A Törökszentmiklósi Járási Hivatal közleménye:

Változik a szociális ellátás rendszere
 
Márciustól jelentősen átalakul Magyarországon a segélyezés rendszere. A segítségre szorulók változatlanul két helyről kérhetnek és kaphatnak szociális támogatást: a helyi önkormányzatoktól, illetve a járásoktól. A járásoknál jövedelemkompenzáló, míg az önkormányzatoknál kiadáskompenzáló támogatások igényelhetők. A jövedelemkompenzáló támogatás célja, hogy mindenki számára biztosítsanak egyfajta minimumot a túléléshez, ha nincs más jövedelme.
A legfontosabb változás, hogy a rendszeres szociális segély megszűnik, helyette a foglalkoztatást helyettesítő támogatás állapítható meg, illetve az egészségkárosodási és gyermekfelügyeleti támogatás kerül bevezetésre.
Az egészségkárosodottak és a gyermekük felügyeletét megoldani nem tudók ugyanazon jogosultsági feltételek mellett részesülhetnek a rendszeres szociális segély helyébe lépő egészségkárosodási és gyermekfelügyeleti támogatásban, mint a korábbi rendszeres szociális segélyben. A különbség csak annyi, hogy a továbbiakban nem a jegyző, hanem a járási hivatal állapítja meg az ellátást. A hatáskörváltással összefüggésben az ügyfeleknek nincs teendője, az új ellátásra való jogosultságukat a jegyzők február végéig hivatalból felülvizsgálják.
Jelentős változás, hogy március 1-től az aktív korúak ellátását is a járási hivatalok állapítják meg a települési jegyzők helyett. A változások elsősorban azokat érintik, akik eddig önkormányzati rendelet alapján voltak jogosultak rendszeres szociális segélyre.
A támogatást a kormányhivatal folyósítja minden hónap 5. napjáig. A kérelmek továbbra is benyújthatók a polgármesteri hivatalokban, továbbá a kormányablakoknál és a járási hivataloknál.
 
Kikerülnek a szociális ellátási rendszerből:
- rendszeres szociális segély
- adósságkezelési szolgáltatást
- lakásfenntartási támogatás
- a méltányossági közgyógyellátás,
- illetve a méltányossági ápolási díj
 
1. Az állam által nyújtandó ellátásokat 2015. március 1-jétől a járási hivatalok állapítják meg. Az e körbe tartozó ellátások a következők:
- aktív korúak ellátása: foglalkoztatást helyettesítő támogatás illetve az egészségkárosodási és gyermekfelügyeleti támogatás; ( ez új elem)
- időskorúak járadéka, az  ápolási díj (alapösszegű, emelt összegű és kiemelt ápolási díj); a közgyógyellátás (alanyi és normatív alapú); és az egészségügyi szolgáltatásra való jogosultsága. (2013. január 1-jétől a járások intézték)
A támogatást központi költségvetési forrásból fizetik.
Az egyes juttatások kifizetésénél megszűnik a házipénztárból történő készpénzes kifizetés lehetősége, az ügyfélnek nyilatkoznia kell arról, hogy postai úton, vagy bankszámlára kéri a juttatást.
Az aktív korúak ellátása során megállapítható ellátás típusai - melyet az önkormányzatok  folyósítanak - március 1-ig még a foglalkoztatást helyettesítő támogatás  és a rendszeres szociális segély.
A foglalkoztatást helyettesítő támogatásra való jogosultság feltétel-rendszerében nem történik változás. A támogatás havi összege a 2014. évhez hasonlóan 22.800,- Ft. A foglalkoztatást helyettesítő támogatásban részesülő személyek továbbra is a járási hivatal munkaügyi kirendeltségével kötelesek együttműködni, a felajánlott munkalehetőséget elfogadni.
A rendszeres szociális segély 2015. március 1-jétől ebben a formában már nem lesz része a szociális ellátórendszernek. Helyébe egy új ellátási forma lép az egészségkárosodási és gyermekfelügyeleti támogatás.
Azok, akik március 1-jét megelőzően rendszeres szociális segélyt kaptak, a jegyzőnek hivatalból 2015. február 28-ig felül kell vizsgálnia a jogosultságot.
A lakásfenntartási támogatás szabályai március 1-jétől kikerülnek a Szociális törvényből. Ezután a támogatás ebben a formában nem állapítható meg.
 
2. Önkormányzatok: települési támogatás keretében adhatnak támogatást
A települési önkormányzatok a települési támogatás keretében biztosíthatnak támogatást a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez, amelyet helyi rendeletben szabályozhatnak.
A méltányossági közgyógyellátás, illetve a méltányossági ápolási díj szabályai tavasztól szintén kikerülnek a Szociális törvényből.
Az önkormányzatok települési támogatás keretében nyújthatnak támogatást a gyógyszerkiadások viseléséhez valamint a 18. életévét betöltött tartósan beteg személy ápolását, gondozását végző hozzátartozók részére.
 
Az egyes juttatások kifizetésénél megszűnik a házipénztárból történő készpénzes kifizetés lehetősége, az ügyfélnek nyilatkoznia kell arról, hogy postai úton, vagy bankszámlára kéri a juttatást.
Share/Save

Belvízvédelmi fokozat elrendelése

Fegyvernek Város Önkormányzatának Vízkárelhárítási Terve alapján, a vízgazdálkodásról szóló 1995. évi LVII. törvény 17. § (4) bekezdésében biztosított jogkörömben eljárva Fegyvernek Büdöséri-belvízöblözet területén II. fokú belvízvédelmi készültséget rendelek el 2014. szeptember 14-én 7.00 órától. A belvíz elvezető csatornák és a belvíz átemelő szivattyúk működését folyamatosan 24 órás felügyelet mellett biztosítani kell. A védekezést a Vízkárelhárítási Terv szerint kell megszervezni.
Indokolás
2014. szeptember elejétől jelentkező jelentős csapadék mennyiség következtében Fegyvernek Város belvízi veszélyeztetettsége megnőtt. A meteorológiai előrejelzések szerint további csapadék várható.
A döntést a vízgazdálkodásról szóló 1995. évi LVII. törvény 17. § (4) bekezdése alapján hoztam, ennek értelmében az árvíz- és belvízvédekezés , valamint a helyi vízkárelhárítás államigazgatási feladat- és hatáskört - a külön jogszabályban meghatározottak szerint - a megyei közgyűlés elnöke, illetőleg a polgármester, fővárosban a főpolgármester lája el.

Fegyvernek, 2014. szeptember 14.
Tatár László
polgármester

Letölthető pdf formátumú határozat

Share/Save

Közlemény a jelöléshez szükséges ajánlások számáról

A választási eljárásról szóló 2013. évi XXXVI. törvény 307/E. §(l) bekezdésében kapott felhatalma zás alapján közzéteszem Fegyvernek város területén a jelöltajánlásho z (egyéni listás képviselöjelölt , polgármesterjelölt) szükséges érvényes ajánlások számát:

Tájékoztatom a Tisztelt Választópolgárokat , hogy Fegyverneken a központi névjegyzék 2014. augusztus 15-i adatai alapján a választópolgárok száma 5452 fő.
A helyi önkormányzati képviselők és polgármesterek választásáról szóló 201O. évi L. törvény 9. §. (l) bekezdése alapján képviselőjelölt az, akit a választópolgárok l %-a jelölnek ajánl, azaz 55 fő.
A helyi önkormányzati képviselők és polgármesterek választásáról szóló 2010. évi L. törvény 9. §. (3) a) pontja alapján a 10.000 vagy annál kevesebb lakosú településen polgármesterjelölt az, akit a választópolgárok 3%-a jelöltnek ajánl, azaz 164 fő.

Letölthető verzió pdf

Share/Save

Oldalak